مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 13:052020-09-21اقتصادي

حفر چاه های عمیق کشاورزی روند زوال آبخوان های خاتم را تسریع کرد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به زوال و نابودی آبخوان های شهرستان خاتم گفت: 20 سال خشکسالی و حفر چاه های کشاورزی، روند این نابودی را تسریع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت منابع آب خاتم اظهار داشت: خشکسالی های پی در پی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر طی 20 سال گذشته، روند رو به زوال آبخوان های خاتم را رقم زده اند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله آب و حفاظت از این منابع بیان کرد: شهرستان خاتم در کنار شهرستان ابرکوه، قطب های کشاورزی استان را تشکیل می دهند که متأسفانه از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارند.

جوادیان زاده با بیان اینکه اختلال در تأمین آب مورد نیاز شهرستان خاتم، مسئولان مربوطه را نگران کرده است، افزود: اگر روند برداشت ها و کسری مخازن به همین شکل ادامه یابد، در آینده ای نزدیک امکان تأمین آب وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دو نوع مدیریت برای حفظ و نجات منابع آب وجود دارد، تصریح کرد: مدیریت تأمین و مدیریت مصرف دو رویکردی است که برای نجات این منابع و تأمین آب مورد نیاز مردم وجود دارد.

جوادیان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت تأمین به معنای ایجاد منابع آب جدید است و در مقابل منبع آب جدیدی در این شهرستان نداریم، باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهیم تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفر چاه های عمیق کشاورزی روند زوال آبخوان های خاتم را تسریع کرد

حفر چاه های عمیق کشاورزی روند زوال آبخوان های خاتم را تسریع کرد