مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:052020-09-21سياسي

آخرین دستاوردهای تولید واکسن ایرانی کرونا


سومین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) با موضوع آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا در کشورمان پرداخت؛ رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران در این نشست گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از تسنیم، رسول دیناورند؛ رییس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی با اشاره به فراهم بودن زیرساختهای ساخت واکسن در ایران گفت: ایرانیها روش قدیمی ساخت واکسن برای کرونا را که همان استفاده از ویروس ضعیف شده است در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: فرآیند ساخت واکسن در کشورهای دیگر هم به موفقیتهایی رسیده است و الان واکسن روسی تأییدیه‌های اورژانسی را گرفته و واکسن چینی هم دارای تأییدیه‌های اورژانسی است؛ تمام این واکسنها مراحل کارآزمایی بالینی را پشت سر می‌گذارند.

رییس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی درباره مقدمات قطع زنجیره کرونا در جهان توضیح داد: بعد از اینکه واکسنهای کرونا 3 مرحله آزمایشی را پشت سر بگذارند باید به 70 درصد جمعیت تزریق شوند تا امکان قطع زنجیره وجود داشته باشد که امیدوارم تا سال 2021 آغاز مرحله واکسینه‌سازی مردم باشد.

دیناورند مشکل واکسنهای ساخته شده کنونی را طی نکردن مرحله سوم که مرحله اثرگذاری است عنوان کرد و گفت: هیچکدام از واکسنهای چینی و روسی این مرحله را پشت سر نگذاشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین دستاوردهای تولید واکسن ایرانی کرونا

آخرین دستاوردهای تولید واکسن ایرانی کرونا