مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 16:252020-09-20اقتصادي

افزایش آبدهی قنوات به میزان 2 تا 19 برابر از جمله نتایج آبخیزداری در خراسان رضوی


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی کنترل فرسایش سالانه به میزان 5 تا 8 تن در هکتار و افزایش آبدهی قنوات به میزان 2 تا 19 برابر بر اساس نتایج پروژه های سال 98 را نتایج به دست آمده از اجرای پروژه های آبخیزداری برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، محمود روشندل، کنترل سیل و رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک، حفاظت آن و تغذیه منابع آبی پایین دست، حفاظت از اراضی زراعی، باغی، تأسیسات و جاده ها را از جمله اهداف اجرای پروژه های آبخیزداری برشمرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان این نکته که اجرای پروژه های آبخیزداری نقش مؤثری در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را دارد، اظهار کرد: ایجاد و حرکت به سمت توسعه پایدار با حفظ محیط زیست و عرصه های منابع طبیعی از دیگر اهداف برنامه مطرح شده است.

وی استحصال آب سالیانه تا 1000 مترمکعب در هکتار، کنترل رسوب سالیانه به میزان 3 تا 4 مترمکعب در هکتار، کنترل فرسایش سالانه به میزان 5 تا 8 تن در هکتار و افزایش آبدهی قنوات به میزان 2 تا 19 برابر بر اساس نتایج پروژه های سال 98 را نتایج به دست آمده از اجرای این پروژه ها خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آبدهی قنوات به میزان 2 تا 19 برابر از جمله نتایج آبخیزداری در خراسان رضوی

افزایش آبدهی قنوات به میزان 2 تا 19 برابر از جمله نتایج آبخیزداری در خراسان رضوی