مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 08:502020-09-20سياسي

بایدها و نبایدهای مرمت کتابخانه ی شهید دستغیب شیراز


نوسازی و مرمت کتابخانه شهید آیت الله دستغیب، به عنوان یکی از ساختمان های فرهنگی که به واسطه موقعیت جغرافیایی، قدمت و پیشینه نوستالژیک آن برای مردم شیراز با اهمیت تلقی می شود، - همراه با حساسیت های بسیاری بود که در کنار تامین منابع مالی، کار را با بایدها و نبایدهای بسیاری همراه می کرد.

برخی از صاحبنظران حوزه معماری، معتقد هستند که بازسازی کتابخانه شهید آیت الله دستغیب در شیراز می توانست با استفاده از نظرات جدید و طرح های متفاوت در ابعادی وسیعتر انجام شده و منجر به تغییراتی در بخش هایی از این بنا و کارکرد آن شود.

کتابخانه شهید آیت الله دستغیب که بنیان آن را مرحوم مزینی، در سال های میانه دهه بیست شمسی و با استفاده از منابع مالی تامین شده از محل نشر و فروش برگه های اعانه، بنا گذاشت، سال های سال محل آمد و شد و مطالعه بسیاری از شهروندان شیراز بوده است به گونه ای که اکثر افراد صاحب نام و شخصیت های علمی این شهر از آن بنا که در زمان تاسیس نام کتابخانه ملی پارس بر آن گذاشته شد، خاطراتی دارند.

برای کنار زدن ابهامات موجود در مورد چرایی شیوه استفاده در مسیر مرمت و بهسازی و نوسازی بنای کتابخانه شهید آیت الله دستغیب، با مدیرکل کتابخانه های استان فارس گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای مرمت کتابخانه ی شهید دستغیب شیراز

بایدها و نبایدهای مرمت کتابخانه ی شهید دستغیب شیراز