مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-20اقتصادي

100 هزار سواری فرسوده منبع بزرگ آلودگی هوای تهران


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 100 هزار دستگاه خودروی فرسوده سواری در تهران با سن بیش از 18 سال در حال تردد هستند، - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 100 هزار دستگاه خودروی فرسوده سواری در تهران با سن بیش از 18 سال در حال تردد هستند، گفت: سهم خودروهای سواری در انتشار آلاینده های ناشی از منابع متحرک در تهران بیش از 45 درصد است که بخش قابل توجهی از آن را خودروهای فرسوده تولید می کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین شهیدزاده ضمن اشاره به روز جهانی حمل و نقل پاک اظهار کرد: تعداد کل خودروهای سواری تهران حدود سه میلیون و 435 هزار دستگاه برآورد می شود که از این تعداد بیش از 100 هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده اند و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان انتشار آلاینده از خودروهای سواری تهران سالانه در مجموع 579 هزار تن است، گفت: به عبارتی خودروهای سواری هر روز 1586 تن آلاینده های بیماری زا وارد ریه شهروندان تهرانی می کنند.

شهیدزاده با بیان اینکه 82 درصد اکسیدهای گوگرد و 23 درصد ذرات معلق هوای تهران از کل انتشار آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه مختلف را خودروهای سواری تولید می کنند، تصریح کرد: سهم این خودروها در تولید منواکسیدکرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هزار سواری فرسوده منبع بزرگ آلودگی هوای تهران

100 هزار سواری فرسوده منبع بزرگ آلودگی هوای تهران