مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:152020-09-20پزشكي

مهم ترین علائم آلزایمر/رایج ترین شکل زوال عقل


یک متخصص مغز و اعصاب، با اشاره به اینکه آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل است، گفت: مهم ترین علائم این بیماری از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات خصوصا حافظه موقت در دوران پیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدحسین آقامیری، با اشاره به اینکه یکی از بارزترین نشانه های زوال عقل کاهش توانایی در انجام و تکمیل وظایف روزمره است، اظهار کرد: زوال عقل موضوعی نگران کننده و غیر قابل درمان است.

وی افزود: بیماری آلزایمر یا فراموشی نوعی زوال عقل محسوب شده و به شدت عملکرد شناختی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه زوال عقل یک اصطلاح کلی برای افت توانایی ذهنی است، خاطرنشان کرد: از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر رایج ترین نوع زوال عقل به شمار می آید.

به گفته این فوق تخصص آنژیوپلاستی و سکته های مغزی، معمولا آلزایمر و یا انواع مختلف زوال عقل در سنین بالا و به صورت تدریجی شروع می شود.

آقامیری با اشاره به اینکه معمولا آلزایمر در افراد بالای 60 رخ می دهد، توضیح داد: زوال عقل بیماری است که به صورت تدریجی ایجاد شده و هرگز ناگهانی رخ نمی دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیماری آلزایمر قابلیت شناختی را خنثی می سازد و فرد مبتلا به تدریج تغییرات و توانایی خود برای توسعه و دنبال کردن یک برنامه تجربه می کنند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین علائم آلزایمر/رایج ترین شکل زوال عقل

مهم ترین علائم آلزایمر/رایج ترین شکل زوال عقل