مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 13:552020-09-18اقتصادي

کاهش چشمگیر فروش صنایع دستی در استان/ صنایع دستی دیگر کالای لاکچری محسوب می شود


معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، گفت: شیوع ویروس کرونا و عدم ورود مسافر و گردشگر به استان، تورم و نوسانات اقتصادی و کاهش سطح درآمد مردم سبب شده است که خرید صنایع دستی اولویت نخست مردم نباشد.

- مهرداد رییسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به کاهش فروش صنایع دستی، گفت: شیوع ویروس یی، بخشودگی دیرکرد اقساط، عدم دریافت اجاره محل از سوی شهرداری ها و ارگان های دولتی، بخشودگی مالیاتی و تمدید بیمه برای هنرمندان صنایع دستی در نظرگرفته شده است تا گوشه ای از ضرر و زیان آن ها جبران شود.

بیش از 3500 نفر در استان از طریق ساخت صنایع دستی امرارمعاش می کنند وی با بیان اینکه هم اکنون براساس مجوزهای صادر شده نزدیک به 12 هزار نفر هنرمند در استان به فعالیت در حوزه صنایع دستی مشغول هستند، گفت: تعداد کسانی که بیشترین فعالیت را در مناطق شهری، روستایی و عشایری دارند و از طریق تولید هنرهای دستی امرارمعاش می کنند سه هزار و 500 تا چهار هزار نفر هستند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم اکنون 52 رشته صنایع دستی در استان داریم، عنوان کرد: نمد، گلیم بافی، البسه محلی، سرمه دوزی، صنایع چوب، سفال و سرامیک، قفل سازی و ساخت احشام سنگی از جمله پرطرفدارترین این رشته ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر فروش صنایع دستی در استان/ صنایع دستی دیگر کالای لاکچری محسوب می شود

کاهش چشمگیر فروش صنایع دستی در استان/ صنایع دستی دیگر کالای لاکچری محسوب می شود