مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 14:252020-09-17اجتماعي

عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می زند


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهریار شاعری جهانی و متعلق به همه بشریت است و نباید او را محدود به یک منطقه کرد، گفت: عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در آیین بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز، اظهار داشت: دین داری، انس با قرآن و عشق به ائمه اطهار در شعر شهریار موج می زند.

وی با اشاره به اینکه مقبره الشعرای تبریز بیش از چهارصد سخنور و شاعر نامی را در قلب خود جای داده است، افزود: ملک الشعراها و شاعران بزرگ، سال های پایانی خود را در تبریز زندگی می کردند به این امید و آرزو که در مقبره الشعرا دفن شوند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: سرخاب جایی است که مولانا، پس از شوریدگی و دلباختگی به ساحت شمس تبریزی، وصیت می کند که بر مزار او، مشتی از خاک کوی سرخاب و مقبره الشعرا بریزند تا در روز بازپسین بر دست راست گیرد و ترنّم شمس سر دهد.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه اینجا تبریز و آذربایجان است که هر گاه جان ایران به سردی می گرایید، چون خورشیدی تابناک به آن گرمی می بخشید، گفت: در همه تحولات ایران و تاریخ مبارزات آزادی بخش، نظیر انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی ایران، تبریز الهام بخش بوده و ایران مدیون آذربایجان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می زند

عشق به ائمه اطهار در اشعار استاد شهریار موج می زند