مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 03:152020-09-14اقتصادي

طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم می شود


مدیرطرح امنیت غذایی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم و به تبع آن ارتقای سطح معیشت کشاورزان دیم کار می شود.

- طرح "امنیت غذایی" موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم می شود ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرطرح امنیت غذایی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم و به تبع آن ارتقای سطح معیشت کشاورزان دیم کار می شود.

ایرج اسکندری با بیان این که طرح امنیت غذایی در 13 شهرستان آذربایجان شرقی در حال اجرا است، گفت: هدف از اجرای طرح امنیت غذایی تنوع بخشی به محصولات دیم، تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک و توسعه کشاورزی حفاظتی است.

وی افزود: تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی از مهم ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی است که در این روش شخم زدن زمین حذف، مواد عالی خاک و تنوع گیاهی بیشتر، خاک ورزی کم و بستر انتقال طرح در مناطق کشاورزی حفاظتی می شود.

وی با اشاره به این که باید از این فرصت و ظرفیت در جهت آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذرهای مناسب به کشاورزان بهره گرفت، اظهار کرد: اجرای طرح امنیت غذایی یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم می شود

طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم می شود