مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-14اقتصادي

تقاضای جهانی برای نفت از این بالاتر نمی رود


طبق جدیدترین گزارش دورنمای انرژی بلندمدت شرکت BP، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است به پیک خود رسیده باشد، زیرا پاندمی کووید 19 باعث کندی رشد اقتصاد جهانی و تسریع گذار به سوی سوختهای پاکتر شده است.

- طبق جدیدترین گزارش دورنمای انرژی بلندمدت شرکت BP، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است به پیک خود رسیده باشد، زیرا پاندمی کووید 19 باعث کندی رشد اقتصاد جهانی و تسریع گذار به سوی سوختهای پاکتر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش دورنمای انرژی 2020 شرکت BP آمده است: تقاضا برای نفت بزرگترین قربانی تقاضای کمتر برای انرژی در سه دهه آینده خواهد بود، زیرا رشد اقتصادی ضعیفتر و گذار سریعتر به سوی انرژیهای تجدیدپذیر، فروپاشی سوخت های حمل و نقل تولید شده از نفت را تسریع می کنند.

طبق سناریوی مرکزی جدید BP از گذار سریع انرژی، تقاضای جهانی برای سوخت های مایع شامل نفت و سوخت های زیستی تا سال 2050 که سهم نفت از سبد انرژی جهان از یک سوم فعلی به 14 درصد تنزل می کند، تقریبا نصف شده و به کمتر از 55 میلیون بشکه در روز می رسد.

حتی تحت سناریوی کسب و کار معمولی این شرکت، تقاضای جهانی برای نفت که در سال 2019 به بیش از 100 میلیون بشکه در روز رسیده است، تا چند سال دیگر به پیک خود می رسد و رشد بیشتری نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای جهانی برای نفت از این بالاتر نمی رود

تقاضای جهانی برای نفت از این بالاتر نمی رود