مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-14اقتصادي

طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد کشت دیم می شود


مدیر طرح امنیت غذایی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصول در کشت دیم و به تبع آن ارتقای سطح معیشت کشاورزان دیم کار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایرج اسکندری با بیان اینکه طرح امنیت غذایی در 13 شهرستان آذربایجان شرقی در حال اجراست، گفت: هدف از اجرای طرح امنیت غذایی تنوع بخشی به محصولات دیم، تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک و توسعه کشاورزی حفاظتی است.

وی افزود: تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی از مهم ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی است که در این روش شخم زدن زمین حذف، مواد عالی خاک و تنوع گیاهی بیشتر، خاک ورزی کم و بستر انتقال طرح در مناطق کشاورزی حفاظتی می شود.

مدیر پروژه امنیت غذایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید از این فرصت و ظرفیت در جهت آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذرهای مناسب به کشاورزان بهره گرفت، اظهار داشت: اجرای طرح امنیت غذایی یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای درست طرح ارتقای امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد محصولات کشاورزی در اراضی دیم استان می شود، اضافه کرد: این طرح در چهار سال گذشته در شهرستان هایی از قبیل مراغه، میانه، بستان آباد، هشترود، چاراویماق، ملکان، سراب، هریس، کلیبر و ورزق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد کشت دیم می شود

طرح امنیت غذایی موجب افزایش 25 درصدی عملکرد کشت دیم می شود