مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 04:202020-09-14پزشكي

علت بی خوابی ورزشکاران چیست؟


عوامل مختلفی در بی خوابی ورزشکاران تاثیر دارند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کاهش ترشح هورمون ملاتونین در مسافرت های طولانی، استرس، نوع تغذیه و جابجایی ورزشکار از یک محیط به محیط دیگر اشاره کرد.

- جی پلاس، علل بی خوابی در ورزشکاران به خصوص در مسافرت های ورزشی بر هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن طی سفرهای طولانی مدت است، یکی از مهمترین هورمون هایی که چرخه خواب را تنظیم می کند و مسئولیت ساعت بیولوژیکی و زیستی بدن را برعهده دارد هورمون ملاتونین است و ترشح این هورمون طی مسافرت های طولانی کاهش یافته و موجب اختلال ساعت خواب می شود.

ایسنا نوشت؛ علاوه بر هورمون ملاتونین عوامل دیگری هم در بی خوابی ورزشکار دخیل هستند که از جمله آن ها می توان به استرس، نوع تغذیه و جابجایی ورزشکار از یک محیط به محیط دیگر، اشاره کرد.

بر اساس این مطلب که از سوی محبوبه عسکری، کارشناش ارشد تغذیه ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است باید خاطرنشان کرد که قبل از برگزاری هر مسابقه نوع تغذیه ورزشکار، میان وعده ها، میزان مایعات و همچنین استفاده از مواد غذایی حاوی ملاتونین (انگور، موز، گیلاس، غلات مثل جو دوسر، مغزها و لبنیات) نقش مهمی در خواب ورزشکار دارد و نوشیدنی های حاوی کافیین مثل قهوه، کولا و نوشیدنی های انرژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت بی خوابی ورزشکاران چیست؟

علت بی خوابی ورزشکاران چیست؟