مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 18:402020-09-13سياسي

جامعه جهانی باید از مقاومت و معنویت امام سجاد(ع) الگو بگیرند


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت بودند، گفت: بر خلاف تفکر غربی که معنویت در تقابل با عقلانیت است در اندیشه امام سجاد علیه السلام معنویت مکمل عقلانیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در ششمین نشست سید العابدین(ع) از سلسله نشست های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که شهر قم را برای این نشست انتخاب کردیم بهره برداری از بارگاه حضرت معصومه(س) و همچنین تقدیر از مراجع عظام تقلید که پیام هایی را برای این کنگره ارسال کرده اند بود.

وی با اشاره به شعار کنگر دهم امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت ، بیان کرد: یکی از مهمترین خلأهای دنیای معاصر معنویت، عقلانیت و مقاومت است و این سه می تواند برای جامعه جهانی دستمایه ای باشد تا از زندگی امام سجاد(ع) بتوانند برای رفع مشکلات جامعه الگو بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه رابطه معنویت و عقلانیت و بازتعریفی که باید از معنویت داشته باشیم می تواند برای رفع خلأ معنویت مورد استفاده قرار گیرد، گفت: معنویت به معنی اهل معنا بودن است و بر اساس لغت نامه دهخدا، واژه معنوی به معنای حقیقی، باطنی و روحا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه جهانی باید از مقاومت و معنویت امام سجاد(ع) الگو بگیرند

جامعه جهانی باید از مقاومت و معنویت امام سجاد(ع) الگو بگیرند