مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 11:002020-09-12پزشكي

جراحی حذف جنین دچار اختلال در بارداری دوقلوهای همسان در شیراز


رییس بخش پریناتالوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت تیم پزشکان این دانشگاه در انجام جراحی حذف یک جنین دچار اختلال در بارداری دوقلوهای همسان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دکتر حمیرا وفایی گفت: این عمل جراحی با استفاده از روش انعقاد دو قطبی (بای پولار) انجام شد.

وی افزود: در بارداری مادری 32 ساله با دوقلوهای همسان (مونوکوریون) یکی از قل ها دچار ناهنجاری بود که امکان زایمان زودرس و تهدید سلامت قل سالم وجود داشت، بنابراین تیم پزشکی با مشاوره با والدین و مجوز پزشکی قانونی نسبت به حذف جنین دچار اختلال تصمیم گیری کرده و این عمل با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: به طور کلی احتمال بروز دوقلو زایی در دوران بارداری حدود یک درصد است و یک سوم دوقلوها، تک تخمکی (همسان) هستند.

در دوقلوهای تک تخمکی با جفت مشترک مشکلات کلینیکی قابل توجهی از جمله ناهنجاری های شدید غیر قابل درمان در یک قل، توالی پرفیوژن شریان دوقلو (TRAP)، سندرم انتقال خون بین دوقلوها (TTTS) و موارد مشابه می تواند حاملگی را عارضه دار کند.

دکتر وفایی اعلام کرد: این روش تاکنون در استان فارس قابلیت اجرایی نداشته و برای انجام ختم انتخابی جنین از سایر روش ها مانند میکرو ویو استفاده می شد و یا به مراکز درمانی در تهران ارجاع داده می شد، اما با تلاش تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی حذف جنین دچار اختلال در بارداری دوقلوهای همسان در شیراز

جراحی حذف جنین دچار اختلال در بارداری دوقلوهای همسان در شیراز