مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-12اقتصادي

دامداران ایلام سالانه 26 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند


میانگین تولید سالانه گوشت قرمز دامداران استان 26 هزار تن و تولید مرغ نیز 54 هزار تن است.

- محمدناصر ناصری مدیرکل تعاون روستایی ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اظهار داشت: میانگین تولید سالانه گوشت قرمز دامداران استان 26 هزار تن و تولید مرغ نیز 54 هزار تن است.

وی با بیان اینکه یک اتحادیه و 16 تعاونی مرغداری در ایلام فعال است، افزود: دامداران استان دارای یک هزار و 200 واحد صنعتی و نیمه صنعتی با 38 هزار راس دام سنگین و 2 میلیون و 500 هزار راس دام سبک هستند که یک میلیون و 400 هزار راس آن به جامعه عشایری تعلق دارد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام، گفت: از جمله فعالیت های این مدیریت تامین و توزیع بذر و سموم شیمیایی، خرید و فروش محصولات کشاورزی، تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی، حمل و نقل محصولات خریداری شده توسط شرکت حمل و نقل نویدبار کشاورز اشاره و نیز نظارت بر اتحادیه مرغداران، زنبورداران، دامداران و ساماندهی آن ها را از برنامه های محوری مدیریت تعاون روستایی استان بر شمرد.

ناصری ادامه داد: با توجه به در دست اجرا بودن 3 طرح ملی کرخه، سامانه گرمسیری و رودخانه های مرزی و نیز مناطق مطالعاتی در بیش از 80 هزار هکتار از اراضی استان نسبت به استقرار الگوهای نظام های بهره برداری در قالب شرکت های تعاونی تولید اقدام کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران ایلام سالانه 26 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند

دامداران ایلام سالانه 26 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند