مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 02:452020-09-11بين الملل

«میمون» آگاتا کریستی و مهر نژادپرستی بر پیشانی سارکوزی!


نیکولا سارکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه در جریان یک گفتگوی تلویزیونی هنگام استفاده از واژه «میمون» بلافاصله به رمان «ده بچه زنگی/کاکاسیاه» آگاتا کریستی اشاره کرد که به دنبال آن با انتقادات شدید ضدنژادپرستی در فرانسه مواجه شد.

- ، سخنان کاملا جانبدارانه نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری پیشین فرانسه از نژادپرستی که در جریان گفتگوی تلویزیونی، انتقادات زیادی را در فرانسه برانگیخت.

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه در جریان یک گفتگوی تلویزیونی هنگام استفاده از واژه میمون بلافاصله به رمان ده بچه زنگی آگاتا کریستی اشاره کرد که به دنبال آن با انتقادات شدید ضدنژادپرستی در فرانسه مواجه شد.

فعالان اجتماعی و گروههای ضد نژادپرستی، ارجاع نیکولا سارکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه به سیاهپوستان پس از استفاده از واژه میمون را نشانه ای از نژادپرستی وی قلمداد کردند.

    او که در این گفتگوی تلویزیونی به رویکرد نخبگان سیاسی و مقوله نزاکت سیاسی (political correctness) انتقاد کرد، در بخشی از سخنانش گفت: نخبگان مثل میمون هایی هستند که گوش هایشان را گرفته اند و به حرف کسی گوش نمی کنند.

نمی دانم آیا اینجا می توانیم واژه میمون را به کار ببریم؟ حالا دیگر رمان آگاتا کریستی را ده سرباز کوچک می نامیم؟(اشاره به تغییر نام رمان کریستی از ده بچه زنگی یا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میمون» آگاتا کریستی و مهر نژادپرستی بر پیشانی سارکوزی!

«میمون» آگاتا کریستی و مهر نژادپرستی بر پیشانی سارکوزی!