مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 05:152020-09-09پزشكي

همدیگرخواری در مرغداری ناشی از بیماری کانی بالیسم است


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در خصوص انتشار فیلم همدیگرخواری در یکی از مرغداری های ارومیه گفت: این اقدام ناشی از بیماری کانی بالیسم است.

- غلامرضا ملکی در خصوص انتشار فیلم همدیگر خوری در یکی از مرغداری های ارومیه و ابراز نگرانی مردم اظهارکرد: بیماری کانی بالیسم منشأ ویروسی و یا عفونی نداشته و در حقیقت یک عادت و رفتار پرخاشگرانه در بین طیور هست که باعث خودخوری و یا دیگرخواری می شود.

وی ادامه داد: این اتفاق زمانی رخ می دهد که بر اثر شرایط مدیریتی ضعیف و نامطلوب به پرنده استرس وارد شده است که این شرایط شامل نور زیاد، تغذیه نامناسب، تراکم زیاد و نبود فضای تحت پرورش مناسب، عدم تهویه مناسب، عدم رعایت موارد بهداشتی داخل سالن مثل عدم جمع آوری منظم تلفات احتمالی داخل سالن، گرسنه ماندن طولانی پرندگان، عوامل ژنتیکی و غیره است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این بیماری طیور شروع به نوک زدن یکدیگر می کنند و گاهی پارگی و جراحت به حدی می رسد که مرغ تلف شده و از بین می رود.

ملکی در خصوص درمان این بیماری عنوان کرد: این بیماری مستقیماً وابسته به نقش مدیریتی گله دارد بر این اساس درمان دارویی نداشته و فقط باید شرایط و عواملی که باعث به وجود آمدن آن می شود از بین برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدیگرخواری در مرغداری ناشی از بیماری کانی بالیسم است

همدیگرخواری در مرغداری ناشی از بیماری کانی بالیسم است