مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 03:352020-09-07بين الملل

چهار هدف مهم سفر «هنیه» رییس جنبش حماس به لبنان


رییس دفتر سیاسی حماس از سفر به لبنان چند هدف را دنبال می کرد و بر مواضع مهمی بویژه در زمینه مقاومت مسلحانه و موشک های مقاومت تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس از هفته گذشته وارد ذکر کرد: اول؛ مشارکت در نشست دبیران کل گروه های فلسطینی که مابین سفارت فلسطین در بیروت و رام الله به ریاست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد و هدف از آن پایان اختلافات برای مقابله با توطئه های کنونی علیه مسأله فلسطین بود.

کارشناسان بر اساس شاخص هایی خبر از موفقیت این نشست می دهند؛ اهمیت این نشست فقط در گردآوردن تمام طیف های فلسطینی نبود بلکه برای اولین بار صرفا به خواست خود فلسطینی ها و بدون میانجیگری یا نظارت برگزار شد و این نشان می دهد آنها حساسیت مرحله فعلی را درک کرده اند.

مسأله دیگر تأکید گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی بر مرجعیت ساف به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین بود؛ موضعی که باعث خشنودی عباس شد.

در مقابل عباس از لغو توافق های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد، موضوعی که منجر به خشنودی حماس و دیگر گروه ها شد.

همچنین مسأله بعدی، توافق بر تشکیل کمیته های پیگیری بر اساس جدول زمانی مشخص از جمله کمیته پایان اختلافات فتح و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار هدف مهم سفر «هنیه» رییس جنبش حماس به لبنان

چهار هدف مهم سفر «هنیه» رییس جنبش حماس به لبنان