مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-05پزشكي

آیا ویروس سرماخوردگی مانع ورود ویروس کووید-19 به بدن می شود؟


با نزدیک شدن به فصل پاییز سیستم بهداشت عمومی به دلیل آغاز سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی نگران شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی با نزدیک شدن به فصل پاییز سیستم بهداشت عمومی به دلیل آغاز سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی نگران شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاریک نیوز، محققان دانشگاه ییل ایالات متحده اعلام کردند: ویروس راینو که شایع ترین علت سرماخوردگی است می تواند از آلودگی ویروس آنفلوآنزا از طریق راه های هوایی پیشگیری کند و دفاعی در برابر این ویروس در بدن ایجاد کند.

این یافته ها پاسخگویی احاطه مرموز آنفلوآنزای همه گیر خوکی در سال 2009 خواهد بود و انتظار می رود موارد ابتلا به آنفلوآنزای خوکی در اروپا طی پاییز، دوره ای که سرماخوردگی گسترده می شود، هرگز رخ ندهد.

گروه دانشگاه ییل به سرپرستی دکتر الن فاکسمن 3 سال اطلاعات بالینی بیش از 13 هزار بیمار را که با علائم عفونت تنفسی در بیمارستان ییل نیو هیون ثبت شده بودند را موردمطالعه قراردادند.

محققان دریافتند که حتی در ماه هایی که هر دو ویروس فعال هستند، اگر ویروس سرماخوردگی وجود داشته باشد، ویروس آنفلوآنزا وجود ندارد.

فاکسمن، استادیار پزشکی آزمایشگاهی و ایمونوبیولوژی و محقق ارشد این تحقیق گفت: وقتی داده ها را بررسی کردیم، مشخص شد که تعداد بسیار کمی از افراد همزمان دارای هر دو ویروس هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ویروس سرماخوردگی مانع ورود ویروس کووید-19 به بدن می شود؟

آیا ویروس سرماخوردگی مانع ورود ویروس کووید-19 به بدن می شود؟