مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 02:352020-09-01اقتصادي

وقتی نگاه مسؤولان زندگی عشایر را تغییر می دهد


در عشایر تغییر سبک زندگی را می بینیم، روستایی زندگی شهری و عشایر زندگی روستایی می خواهد، مقصران این نگاه مسؤولان هستند، عشایر و روستایی را باید عشایر و روستایی نگه داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، عشایر، مردمی کوچنده‎اند که از اوایل اردیبهشت ماه راهی ییلاق می شوند و تا پایان فصل گرما در دامنه های کوهستان می‎مانند، عشایر از گروه های مولد جامعه هستند که با کمترین هزینه ای که برای دولت دارند بیشترین تولید را انجام می دهند و در تأمین گوشت قرمز و دام نقش اساسی دارند.

کوچ، ذات زندگی عشایر است، آن ها مدام در حال ییلاق و قشلاق هستند و زندگی شان پیوسته در گردش می گذرد؛ از این روست که آن ها ارتباط نزدیکی با طبیعت دارند و از زیر و بم آن بسیار آگاهند؛ تغییرات آب و هوایی اگر به تغییر اقلیم منجر نشود، نمی تواند عشایر را نگران کند؛ آن ها به خوبی فراگرفته اند که چه زمانی ایل را حرکت دهند و چه زمانی را برای اطراق در یک منطقه اختصاص دهند.

حدود 1.

6 درصد از جمعیت کل کشور را با حدود 213 هزار خانوار عشایر تشکیل می دهند، تولیدات در این جامعه بسیار موثر و شاخص بوده و حدود 190 هزار تن گوشت در سال با عرضه 9.

5 میلیون واحد دامی به بازار مصرف می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی نگاه مسؤولان زندگی عشایر را تغییر می دهد

وقتی نگاه مسؤولان زندگی عشایر را تغییر می دهد