مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 08:102020-08-31اقتصادي

موقع تک نرخی کردن ارز نیست


درحالیکه رییس کل بانک مرکزی حذف ارز 4200 تومانی را مقدمه تک نرخی شدن ارز می داند، یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که دولت نباید در سال آخر به سمت تک نرخی شدن ارز برود، - درحالیکه رییس کل بانک مرکزی حذف ارز 4200 تومانی را مقدمه تک نرخی شدن ارز می داند، یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که دولت نباید در سال آخر به سمت تک نرخی شدن ارز برود، زیرا با وجود مشکلات ایجاد شده در تامین و عرضه ارز به دلیل تحریم ها، کاهش درآمدهای نفتی و حاصل از صادرات غیرنفتی تک نرخی شدن ارز شوک جدیدی برای اقتصاد خواهد بود و در پی آن قیمت ها نیز افزایشی می شوند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به تازگی رییس کل بانک مرکزی در گفت وگویی درباره تک نرخی شدن ارز اعلام کرد که با حذف ارز 4200 تومانی، مقدمه تک نرخی شدن ارز ایجاد می شود و سیاست این بانک نزدیک کردن نرخ ارز نیمایی و بازار است.

در این راستا، حیدر مستخدمین حسینی _ تحلیلگر اقتصادی _ به ایسنا توضیح داد: ارز 4200 تومانی در جهت سیاست های ارزی اشتباه شکل گرفت و تیر خلاصی را به منابع ارزی کشور زد و رانت به اقتصاد کشور تزریق کرد.

همچنین، موجب شد تا تورم به نقطه بالایی برسد و معیشت مردم هم در بدترین وضعیت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ارز ارزان هیچ وقت مدیریت نشد، گفت: دولت ها دو وظیفه کلیدی چون سیاستگذاری و نظارت را برعهده دارند که این دو وظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقع تک نرخی کردن ارز نیست

موقع تک نرخی کردن ارز نیست