مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 08:052020-08-31فرهنگي

شناسایی 150 اثر باستانی در دشت مرودشت


سرپرست گروه بررسی و تهیه نقشه باستانشناسی دشت مرودشت گفت: در فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت، تاکنون 150 اثر باستانی شناسایی شده است.

- ایسنا/فارس سرپرست گروه بررسی و تهیه نقشه باستانشناسی دشت مرودشت گفت: در فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت، تاکنون 150 اثر باستانی شناسایی شده است.

وحید بارانی دوشنبه 10 شهریور در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت با هدف تهیه نقشه باستان شناسی این محدوده که شامل حریم درجه سه مجموعه جهانی تخت جمشید و شهرستان مرودشت است، اجرایی شده، گفت: آثار شناسایی شده مربوط به دوره های پارینه سنگی تا اسلامی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، این باستانشناس گفت: با توجه به فصول گذشته از این اقدامات باستانشناسی، 402 محوطه در دشت میان کوهی این حوزه در حریم یک و دو مجموعه جهانی تخت جمشید بررسی و گزارش هر کدام جداگانه ارائه شده است.

بارانی از مهمترین اهداف این گروه باستان شناسی را، شناخت کلی توالی گاهنگاری، تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت و جمع آوری داده های باستان شناسی و تکمیل بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اعلام کرد.

این باستان شناس افزود: با توجه به پراکندگی محوطه های باستانی در دشت مرودشت، با تهیه نقشه های GIS و نیز پیوست این نقشه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 150 اثر باستانی در دشت مرودشت

شناسایی 150 اثر باستانی در دشت مرودشت