مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 11:402020-08-29پزشكي

تاثیر مصرف کاهو بر درمان بی خوابی


یک متخصص طب سنتی درباره مصرف برخی از مواد غذایی برای داشتن خوابی راحت صحبت کرد.

- محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره تاثیر خوراکی ها برای خواب راحت تر اظهار کرد: یکی از اصول ششگانه و مهم در طب سنتی ایران خواب و بیداری است که مدیریت صحیح آن در حفظ و ارتقاء سلامتی نقش مهمی دارد؛ بنابراین خواب باید از نظر کمی و کیفی شرایط مناسبی داشته باشد.

او افزود: مدت زمان خواب برای افراد بالغ حدود 6 تا 8 ساعت است که معمولا افراد گرم مزاج به خواب کمتر و سرد مزاج ها به خواب بیشتری نیاز دارند، گرچه کیفیت و عمق خواب دارای اهمیت ویژه ای است.

حاجی حیدری تصریح کرد: کاهو، بادام، بنفشه، گل گاوزبان و سنبل الطیب برای درمان بی خوابی مناسب هستند،یکی از علل مهم بی خوابی در طب سنتی ایران کاهش رطوبت طبیعی مغز است که معمولا این عامل به دنبال کم خوابی و بیداری های طولانی و مزمن و رعایت نکردن زمان مناسب خواب و دیر خوابیدن در شب اتفاق می افتد.

تاثیر مصرف کاهو بر درمان بی خوابی این متخصص طب سنتی با بیان اینکه یکی از گیاهان دارویی و خواب آور کاهو است، تاکید کرد: در طب سنتی ایران کاهو دارای مزاج سرد و تر است که مصرف آن در شب می تواند خواب مناسبی برای افراد و کسانی که از بی خوابی رنج می برند، به ارمغان بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مصرف کاهو بر درمان بی خوابی

تاثیر مصرف کاهو بر درمان بی خوابی