مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 06:052020-08-29سياسي

مردم سیستان سالهاست که ملت امام حسین (ع) هستند


عرض ارادت و عزاداری های مردم منطقه سیستان در طول تاریخ کهن و اساطیری آن باعث شده که این سرزمین را از دیرباز به عنوان «دارالولایه» بنامند.

- زابل - عرض ارادت و عزاداری های مردم منطقه سیستان در طول تاریخ کهن و اساطیری آن باعث شده که این سرزمین را از دیرباز به عنوان دارالولایه بنامند.

محرم است و بوی عاشقی مردم این دیار در کوچه و برزن پیچیده است مردمان این خطه از دیر باز با عشق حسین (ع) زیسته اند و در میان هیاهوی زمانه به دنبال حق پایمال شده امام حسین (ع) هستند.

یک سیستانی و بلوچستانی حاضر است جان دهد اما امام حسین (ع) را در صحرای کربلا تنها نبیند و تمام هستی خود را فدای سید و سالار شهیدان کربلا کند و گدای کوی او تا قیام قیامت باشد.

البته حکایت این دلدادگی ریشه در تاریخ دارد اما اگر به همین قرن اخیر هم توجه شود در دهه سی و چهل شمسی که هنوز روستاها در منطقه شکل نگرفته بودند و از جاده و وسایل نقلیه خبری نبود، مردمان این خطه به صورت کاروان و پیاده راهی سرزمین کربلا می شدند.

سیستانی ها با پای پیاده عازم کربلا می شدند جان محمد لشکری یکی از پیر غلامان امام حسین (ع) در منطقه سیستان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در دهه چهل که هنوز روستاها به شکل امروزی شکل نگرفته بود و هر روستا سه یا چهار خانوار بیشتر نداشت، پدران و مادران ما با پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم سیستان سالهاست که ملت امام حسین (ع) هستند

مردم سیستان سالهاست که ملت امام حسین (ع) هستند