مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 02:552020-08-26اجتماعي

تحصیل رایگان قانون اساسی را لااقل شامل «شاد» کنید


اینترنت «شاد» برای دانش آموزان و معلمان رایگان نیست، درحالی که امسال در شرایط تحصیل غیرحضوری هزینه های دولت در مدارس دولتی به مراتب کاهش خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از روزنامه جوان، طبق اصل سوم قانون اساسی دولت‌ها موظفند تا امکان تحصیل رایگان را برای همه افراد جامعه فراهم آورند، اما در حالی که طبق وعده قبلی وزیر آموزش و پرورش در تیر ماه امسال بنا بود تا هزینه اینترنت برای سامانه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان باشد، چند روز پیش محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مذاکرات برای کاهش هزینه‌ها در اینترنت شاد از رایگان نبودن این سامانه هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان خبر داد! بر این اساس طبق آخرین مصوبات بنا شده تا برای استفاده از اینترنت ثابت، آبونمان ماهانه تعیین شود.

تعیین هزینه برای اینترنت شاد در حالی است که این سامانه از ترافیک داخلی استفاده می‌کند و رایگان کردن آن چندان هزینه‌ای روی دست دولت نمی‌گذارد.

البته اگر بخواهیم به این موضوع به چشم هزینه نگاه کنیم؛ چراکه در عمل رایگان کردن سامانه شاد برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری برای در حوزه آموزش و سلامت به شمار می‌رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل رایگان قانون اساسی را لااقل شامل «شاد» کنید

تحصیل رایگان قانون اساسی را لااقل شامل «شاد» کنید