مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 07:052020-08-26پزشكي

چرا تیلاپیای تک جنس؟


کارشناس آموزش و ترویج جهاد کشاورزی نهبندان گفت: تیلاپیای تک جنس ویژگی هایی از قبیل رشد زیاد و بازده مناسب مصرف غذایی، تحمل زیاد در برابر شرایط سخت محیطی مانند دما، - ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس آموزش و ترویج جهاد کشاورزی نهبندان گفت: تیلاپیای تک جنس ویژگی هایی از قبیل رشد زیاد و بازده مناسب مصرف غذایی، تحمل زیاد در برابر شرایط سخت محیطی مانند دما، شوری، مقاومت بیشتر در برابر استرس و بیماری ها و کنترل تولیدمثل دارد که سبب می شود به عنوان گزینه خوب در آبزی پروری مطرح باشد.

فاطمه نخعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه در دو دهه اخیر توجه خاصی به پرورش تیلاپیای تک جنس شده است، اما در بسیاری از کشورها طی دهه های گذشته پرورش تیلاپیای دوجنس بسیار رایج بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که ماهی تیلاپیا یک گونه غیر بومی است، اگر وارد آب های کشور شود، قطعاً به گونه های بومی صدمه وارد می کند، از این رو تک جنسی این ماهی ( نر) با روش ژنتیک تولید خواهد شد تا اگر به طور تصادفی هم وارد رودخانه های کشور شد، تکثیر آن امکان پذیر نباشد.

کارشناس آموزش و ترویج جهاد کشاورزی نهبندان بیان کرد: تاکنون هیچ کشوری موفق به حذف و یا حتی کنترل جمعیت این گونه در رودخانه ها و تالاب ها نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تیلاپیای تک جنس؟

چرا تیلاپیای تک جنس؟