مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 05:352020-08-25فرهنگي

برای مردی که به دنبال ریزه فرهنگ های گمشده ایران بود


منوچهر طیاب مردی بود که به قول خسرو سینایی سعی می کرد ریزه فرهنگ های گمشده ایران را نجات دهد و حالا در فاصله کمتر از یک ماه دو هنرمندی از این دنیا رفته اند که توجه به ایران در مستندهایشان جلوه ای دیگر داشت.

- منوچهر طیاب مردی بود که به قول خسرو سینایی سعی می کرد ریزه فرهنگ های گمشده ایران را نجات دهد و حالا در فاصله کمتر از یک ماه دو هنرمندی از این دنیا رفته اند که توجه به ایران در مستندهایشان جلوه ای دیگر داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منوچهر طیاب پس از مدت ها تحمل بیماری و باوجود اینکه مدتی قبل حالش رو به بهبود رفته بود، در سن 83 سالگی دور از وطن درگذشت.

همین یک سال قبل بود که برای این مستندساز باسابقه بزرگداشتی در جشنواره حقیقت برگزار شد و خسرو سینایی که او هم به تازگی درگذشته است، در آن مراسم با اشاره به سابقه دوستی 60 ساله خود با این مستندساز گفته بود: طیاب سابقه سینمایی اش بسیار بیشتر از من بود و 50 سال طول کشید تا من خودم را قانع کردم سینما جز یک ابزار نیست و این ابزار را هر کسی با ذهنیت خود از آن بهره می گیرد.

کسی دوست دارد آرتیست شود، کسی دوست دارد جنجال به راه بیندازد و کسی هم دوست دارد آن را در خدمت ارتقای فرهنگ جامعه به خدمت بگیرد، طیاب اینگونه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مردی که به دنبال ریزه فرهنگ های گمشده ایران بود

برای مردی که به دنبال ریزه فرهنگ های گمشده ایران بود