مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 21:302020-08-24اجتماعي

خطر زلزله در تهران چقدر جدی است؟


یک استاد پژوهشکده زلزله شناسی هشدار می دهد: «تهران در معرض خطر جدی زلزله قرار دارد، تحقیقات ما نشان می دهد که رخداد زلزله بیشتر از 7 ریشتری را باید در تهران انتظار داشت.

- یک استاد پژوهشکده زلزله شناسی هشدار می دهد: تهران در معرض خطر جدی زلزله قرار دارد، تحقیقات ما نشان می دهد که رخداد زلزله بیشتر از 7 ریشتری را باید در تهران انتظار داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مهدی زارع، استاد پژوهشکده زلزله شناسی، در یادداشتی با عنوان زلزله تهران و پایتخت جدید ایران در روزنامه اعتماد نوشت: بعد از رخداد زمین لرزه 5 دی ماه 1382 بم، بحث مهمی در کشور در مورد ایمنی تهران در برابر خطر زلزله در گرفت.

همان زمان در تاریخ 15 دی ماه 82 (10 روز بعد از زلزله بم) دکتر روحانی رییس جمهور فعلی که آن هنگام دبیر شورای امنیت ملی بود، گفت که این شورا تصمیم گرفته طرح انتقال پایتخت از تهران را، که بیش از 10 سال پیش مطرح شده و به دلیل عدم همکاری برخی نهادها مسکوت مانده بود، مجددا بررسی کند .

ایشان افزود که شورای عالی امنیت ملی در جلسه .

آینده خود طرح های میان مدت و بلندمدت انتقال پایتخت به نقطه ای دیگر را با جدیت بیشتری بررسی خواهد کرد چرا که از نظر شورای عالی امنیت ملی، تهران به دلیل قرار گرفتن روی خط زلزله برای پایتخت بودن مناسب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر زلزله در تهران چقدر جدی است؟

خطر زلزله در تهران چقدر جدی است؟