مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 11:252020-08-24اقتصادي

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد


مدیر جهاد کشاورزی مشهد از تولید بیش از یک هزار تن عسل در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی زاده اظهار کرد: پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته باعث تولید بیش از یک هزار تن عسل در این شهرستان شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مشهد افزود: 159 هزار و 520 کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و تولید ژل رویال در محدوده این کلونی ها در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش بسیار سایر فرآورده های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور، گرده گل و تولید ملکه، دوره های  آموزشی برای زنبورداران برگزار شده، براساس آمارگیری زنبورستان ها در سال جاری 738 نفر زنبوردار به صورت مستقیم فعالیت می کنند.

طهماسبی زاده افزود: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب های عسل در خراسان رضوی تبدیل شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیشترین نوع عسل در مشهد از نوع خار شتر، گَون و یونجه است و زنورستان ها علاوه بر تولید عسل نقش عمده ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک دارند.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف عسل در جهان روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: علاوه بر آن، از فرآورده های حاصل از عسل هم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد

تولید بیش از 1000 تن عسل در مشهد