مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 09:402020-08-24سياسي

عزاداری به روش قاجارها را آنلاین ببینید


قدیمی ترین حسینیه ایران که از 200 سال قبل یعنی دوره فتحعلی شاه قاجار تا امروز همچنان در محرم و صفر در عزای امام حسین (ع) به برگزاری آیین قدیمی خود می پردازد، - قدیمی ترین حسینیه ایران که از 200 سال قبل یعنی دوره فتحعلی شاه قاجار تا امروز همچنان در محرم و صفر در عزای امام حسین (ع) به برگزاری آیین قدیمی خود می پردازد، امسال برای نخستین بار آیین عزاداری را به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آن چه در صفحه رسمی اینستاگرام حسینیه سادات اخوی منتشر شده است، به دلیل شیوع کرونا عزاداری دهه اول محرم به صورت پخش زنده در صفحه اینستاگرام سادات اخوی از ساعت 11 صبح تا 12 پخش می شود.

حسینیه سادات اخوی را قدیمی ترین حسینیه ایران می نامند که توسط حاج سیدابراهیم تقوی معروف به اخوی در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد.

امروز قدمت این حسینیه را چیزی حدود 200 سال تخمین می زنند.

در این حسینیه استفاده از پارچه های قلمکار با نقش های شیر و خورشید، طاووس، انسان های بالدار و ذکر ائمه صحنه متفاوتی از آذین بندی تکایا در ماه محرم را نشان می دهد.

سقف حسینیه را خیمه ای که به وسیله سه چوب علم شده، پوشانده است.

آن چند تخته چادر دارد که جنس یک تخته آن از کرباس است و در فصل گرما از آن استفاده می شود و از دیگر چادرها زمانی که هوا سرد می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری به روش قاجارها را آنلاین ببینید

عزاداری به روش قاجارها را آنلاین ببینید