مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 08:002020-08-24سياسي

خطیبان در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیان حقایق اخلاقی بکوشند


خطیبان در کنار برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در راستای بیان حقایق اخلاقی نیز بکوشند.

- خطیبان در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیان حقایق اخلاقی بکوشند ایسنا/همدان یک کارشناس مذهبی گفت: خطیبان در کنار برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در راستای بیان حقایق اخلاقی نیز بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زارع در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این ایام ضروری است خطیبان در کنار برپایی مجالس عزاداری در راستای بیان حقایق اخلاقی، دینی، احکام و تفسیر قران هم تلاش کنند.

وی توضیح داد: سوگواری امام حسین(ع) جزء شعائر مسلم و مسجل مذهب شیعه اثنی عشری است و در آن به سه نکته توجه لازم و ضروری شده است؛ نخستین نکته مبارزه با ظلم در سطح عالی و عمیق است، چنان که سران بنی امیه در زمان خود ظلم را به اوج رساندند و به یک شخصیت استثنایی، الهی و علمی چون وجود مقدس امام حسین(ع) با تاریخچه خانوادگی از سلاله پیامبر اعظم روا داشتند و ایشان بر علیه ظلم قیام کردند.

زارع ادامه داد: اگر فلسفه عاشورا را هر سال تکرار می کنیم به خاطر بیان کردن ظلم هایی است که ریشه و اساسش به بنی امیه برمی گردد و می خواهیم بگوییم کل یوم عاشورا کل ارض کربلا و نه تنها در سال 61 هجری ظلم توسط امام حسین(ع) برچیده شد و با قیام خونینش در مقابل ظلم ایستاد اگر در همین زمان هم ظلمی در هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیبان در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیان حقایق اخلاقی بکوشند

خطیبان در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در بیان حقایق اخلاقی بکوشند