مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 09:302020-08-19ورزشي

مرد میانجیگری ها و خنجر تیز سیاست خارجی عمان کیست؟یوسف بن علوی را بهتر بشناسیم؟


یوسف بن علوی بیش از 23 سال وزیر خارجه عمان بود و در این مدت میانجیگری های زیادی میان کشورهای مختلف از جمله میان ایران و آمریکا انجام داد و تنها رقیب وی در این زمینه امیر کویت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، پس از درگذشت سلطان قابوس بن سعید بنیانگذار عمان مدرن در ماه ژانویه گذشته، سلطنت عمان برای نخستین بار شاهد بزرگترین تغییر در کابینه بود.

تغییرات تازه شامل ایجاد نهادهای جدید، ادغام برخی وزارتخانه ها و دگردیسی های دیگری بود که مهم ترین آنها تعیین بدر بن حمد البوسعیدی یکی از اعضای خانواده حاکم در رأس دستگاه دیپلماسی این کشور به جای یوسف بن علوی بود که مسئولیت وزارت خارجه را در مدت 23 سال بر عهده داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی عمان، سلطان هیثم بن طارق که خود در تاریخ 11 ژانویه 2020 روی کار آمده، 28 فرمان جدید صادر کرد که شامل ترمیم کابینه، تأسیس وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان، ادغام وزارتخانه های دادگستری و امور حقوقی به نام وزارت دادگستری و امور حقوقی، ایجاد وزارت کار، وزارت حمل و نقل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

سلطان عمان همچنان دستور به تأسیس وزارت اقتصاد با مشخص کردن صلاحیت ها و مسئولیت های آن، ایجاد بنگاه های کوچک و متوسط، تعیین اختیارات وزارت اطلاع رسانی و ایجاد نهادهای جدید در وزارت های تازه تشکیل شده را داد تا زمینه ادغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرد میانجیگری ها و خنجر تیز سیاست خارجی عمان کیست؟یوسف بن علوی را بهتر بشناسیم؟

مرد میانجیگری ها و خنجر تیز سیاست خارجی عمان کیست؟یوسف بن علوی را بهتر بشناسیم؟