مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-19بين الملل

آیا ایران درطول جنگ از رژیم اشغالگر قدس سلاح می خرید؟


از پرسش های مهمی که حتی سال ها پس از پایان جنگ تحمیلی رسیدن به پاسخش مهم است، این است که آیا ایران اقدام به خرید سلاح از رژیم اشغالگر قدس می کرد؟ پاسخ از کتاب پرسشها و پاسخها داده شده است.

- از پرسشهای کلیدی و مهمی است که پاسخش را در کتاب پرسشها و پاسخها (جنگ ایران و عراق) یافته ایم که در اینجا مرور می کنیم: واقعیت این است که تا به حال هیچ دولتی یا فردی یا نهادی در این زمینه سند معتبری ارائه نداده است، ولی شایعه ای وجود داشته است که ایران در طول جنگ خصوصاً در اواخر جنگ از رژیم اشغالگر قدس یا به واسطه او سلاح هایی دریافت می کرد که در جنگ علیه عراق استفاده کرد.

ریشه اصلی این شایعه به ماجرای مک فارلین برمی گردد که طی آن دولت امریکا در راستای تغییر سیاست هایش برای نزدیکی به ایران، سلسله تحرکاتی را آغاز کرد و با اعزام مک فارلین مشاور امنیت ملی ریگان به ایران، درصدد برآمد تا نفوذ خود را در ایران گسترش دهد و از این طریق امکان آزادی گروگان های غربی در لبنان را فراهم کند.

تصور مقامات امریکا بر این بود که به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی و محبوبیت آن در میان مردم و گروه های فلسطینی و لبنانی، مقامات ایران توان تأثیرگذاری بر گروه های مبارز فلسطینی و لبنانی را دارا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ایران درطول جنگ از رژیم اشغالگر قدس سلاح می خرید؟

آیا ایران درطول جنگ از رژیم اشغالگر قدس سلاح می خرید؟