مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 03:152020-08-18سياسي

ریشه های تصمیم سازی امارات برای رابطه با اسراییل


سالهاست که در عرصه IT و هوش مصنوعی، امارات با اسراییل همکاری می کند و قرار بود در Expo2020، سالن وسیعی به تکنولوژی های جدید اسراییل اختصاص داده شود که به خاطر کرونا به تعویق افتاد.

- محمود سریع القلم در یادداشتی می نویسد: شاهزاده های جوان و میان سال از پان عربیسم جمال عبدالناصر، وحدت عربی و دیگر ایسم ها فاصله گرفته اند و بیشتر به فکر کشور خودشان و آینده اقتصادی آن هستند.

از این زاویه، با نسل های گذشته و پدران خود تفاوت هایِ جدی استنباطی دارند.

رهیافت های جدید سیاست خارجی و امنیت ملی این کشورها تحتِ تاثیرِ تلقیات سیاست مداران آنها ازشرایط میان مدتِ منطقه، غرب، آمریکا، چالش های سیاسی – اقتصادیِ نظامِ بین الملل، تعریفِ جدیدِ قدرتِ ملی و شبکه سازی های جهانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدیپلماسی ایرانی، این تحول ریشه در تصمیمِ اماراتِ متحده عربی دارد زیرا که طی 72 سال گذشته، اسراییل پیوسته آماده بوده با همسایگان دور و نزدیک خود به تفاهم و عادی سازی دست یابد.

از این رو برای فهم این تحولِ منطقه ای، ضروری است که به صورت علمی، دستگاهِ تحلیلی حاکمیتِ امارات واکاوی شود (Deconstruction).

بر خلافِ تقریبا همه کشورهای خاورمیانه، حاکمیتِ امارات نسبت به خود و آینده خود اجماع تئوریک دارد: کشوری که پایه حکمرانی را تولید ثروت می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های تصمیم سازی امارات برای رابطه با اسراییل

ریشه های تصمیم سازی امارات برای رابطه با اسراییل