مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 14:402020-08-17سياسي

منتظر اطلاعات جدید از تمدن ایرانی باشیم


کشف اسکلت هایی در کانال های انتقال آب مجموعه جهانی تخت جمشید به حتم کسب اطلاعات جدید از تمدن ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

- معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس گفت: کشف اسکلت هایی در کانال های انتقال آب مجموعه جهانی تخت جمشید به حتم کسب اطلاعات جدید از تمدن ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سید تقی لقمانی در حاشیه بازدید از تخت جمشید، افزود: طی روزهای اخیر و در حین انجام فصل چهارم کاووش های باستانشناسی در محدوده آبراهه و کانال های انتقال آب مجموعه تخت جمشید، بقایای بیش از 10 اسکلت انسانی کشف شده است.

او این کشف را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و یادآور شد: بقایای اسکلت های کشف شده قطعا اطلاعات جدیدی را پیرامون زندگی نیاکان ما در بر خواهد داشت و پاسخ های را برای پرسش هایمان در بر دارد.

لقمانی با اشاره به اینکه اسکلت های کشف شده، متعلق به اجسادیست که تدفین نشده بودند، گفت: نتایج تحقیقات بر روی این اسکلت ها بر دانسته هایمان از تمدن ایرانی خواهد افزود.

معاون استانداری فارس در خصوص ساماندهی تخت جمشید نیز گفت: ساماندهی این اثرجهانی از اولویت ها به شمار می رود، البته بخشی از آن انجام شده و بخش دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منتظر اطلاعات جدید از تمدن ایرانی باشیم

منتظر اطلاعات جدید از تمدن ایرانی باشیم