مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 07:502020-08-17سياسي

اختلاف کارشناسان بر سر غار پرماجرای کوهدشت


ادعای وجود غاری که اولین بار تصاویر و اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است از سوی اداره کل میراث فرهنگی لرستان تکذیب شده؛ اما باستان شناسی که اولین بار خبر را اعلام کرده است نظرات دیگری دارد.

- توضیح داد: چه فرزند فتحعلیشاه این صحبت را کرده باشد یا خود او، آیا باز هم در اصل موضوع تفاوتی می کند؟ این غار از زمان اشاره یکی از شاهان قاجار به آن تاکنون مهجور بوده است و هیچ گونه اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

در طول تاریخ تنها اشاره کوچکی به آن شده است و حالا اطلاعات جدید درباره محل غار به دست آمده است.

در جایی دیگر اداره کل میراث فرهنگی لرستان در جوابیه خود اعلام کرده است: وقتی مشخصات غاری در حدود 200 سال پیش در سفرنامه ای عنوان شده است، آیا اکنون باید بر آن نام کشف را نهاد؟ ما زمانی می توانیم عنوان کشف را بر آثار باستانی بگذاریم که در هیچ منبع مکتوبی عنوانی از آن اثر وجود نداشته باشد .

منصوری در پاسخ به این بند توضیح داده است که: کشف کلمه پرمعنایی است که هر زمان باستان شناسی درباره موضوعی، اطلاعات جدیدی به دست آورد به آن واژه کشف اطلاق می کنند.

آیا به صرف اینکه 200 سال پیش تنها یکجا اشاره ای به غار شده و حالا بعد از این مدت اطلاعات دیگری به دست آمده نمی توان گفت کشفی صورت گرفته است؟ چطور است که هرزمان اطلاعاتی ولو کوچک در این حوزه به دست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف کارشناسان بر سر غار پرماجرای کوهدشت

اختلاف کارشناسان بر سر غار پرماجرای کوهدشت