مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت 04:102020-08-16اجتماعي

از کنار این آسیب «بی تفاوت» عبور نکنید


«بی تفاوتی اجتماعی» یکی از معضلات اجتماعی در ایران امروز است که باعث کاهش همدلی و مشارکت های اجتماعی در جامعه شده و اثرات نامطلوب فراوانی بر جامعه ما گذاشته و باعث از بین رفتن برخی فرهنگ ها و هنجارهای اصیل ما شده است.

- ایسنا/همدان بی تفاوتی اجتماعی یکی از معضلات اجتماعی در ایران امروز است که باعث کاهش همدلی و مشارکت های اجتماعی در جامعه شده و اثرات نامطلوب فراوانی بر جامعه ما گذاشته و باعث از بین رفتن برخی فرهنگ ها و هنجارهای اصیل ما شده است.

از منظر آسیب شناسی، بی تفاوتی در جامعه نوعی بیماری اجتماعی محسوب می‎شود، این پدیده در جامعه‎ ای با فرهنگ اسلامی و کهن مانند جامعه ما بسیار نگران کننده است.

گفت وگوی زیر پرسش های ایسنا و پاسخ های حمید خاورزمینی ، دانش آموخته جامعه شناسی و مدرس دانشگاه در رابطه با بی تفاوتی اجتماعی است.

سوال: بی تفاوتی اجتماعی چیست؟ خاورزمینی: بی تفاوتی اجتماعی یک امر اجتماعی و یک مفهوم کلان و نسبی است که در آن فرد از حالت طبیعی اجتماعی خود خارج می شود.

در جوامع ابتدایی که انسان ها با یکدیگر زندگی می کردند، در تمام کارهای هم مداخله می کردند و تقریباً چیزی به عنوان حوزه خصوصی وجود نداشت و یا خیلی کم و امر غیرملموسی بود و هنگامی که از جوامع بدوی به سمت جوامع مدنی پیش می رویم، میزان دخالت افراد در کار ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کنار این آسیب «بی تفاوت» عبور نکنید

از کنار این آسیب «بی تفاوت» عبور نکنید