مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:502020-08-15اقتصادي

تولید بیش از 35 تن قدومه شیرازی در مرودشت


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به تولید بیش از 35 تن قدومه شیرازی در این شهرستان، گفت: برداشت قدومه شیرازی از هفت هکتار از مزارع این شهرستان به اتمام رسید.

- عزیز رحیمی شنبه 25 مرداد در جمع خبرنگاران افزود: قدومه در این شهرستان در اسفند ماه کشت و برداشت آن نیز از اوایل مرداد آغاز و تا اواخر این ماه ادمه دارد.

او گفت: متوسط عملکرد قدومه در این اراضی حدود 500 کیلو گرم در هکتار و در صورت آبیاری مزارع و وجود شرایط مطلوب عملکرد تا 1500 کیلو گرم در هکتار نیز امکان پذیر است.

رحیمی با بیان اینکه برداشت گیاه قدومه در دو مرحله و به صورت دستی و مکانیزه انجام می شود، خاطر نشان کرد: ابتدا بوته های قدومه توسط کارگر جمع آوری و سپس در مکانی نگه داری و پس از کاهش رطوبت با گذشت 15 روز بذر ها توسط کمباین جدا می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این گیاه دارای ارزش اقتصادی بالایی است، عنوان کرد: آبیاری کم و سودآوری زیاد را می توان از جمله فواید مهم در راستای توسعه کشت این گیاه دارویی به شمار آورد.

رحیمی با اشاره به اینکه برگ های این گیاه کرک دار بوده که با شرایط خشکی سازگاری خوبی دارد، یادآود شد: قدومه شیرازی در شرایط کم بارش حدود سه آبیاری نیاز دارد بنابراین در راستای تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر می تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 35 تن قدومه شیرازی در مرودشت

تولید بیش از 35 تن قدومه شیرازی در مرودشت