مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:552020-08-15اقتصادي

علت کمبود گوشت مرغ در خراسان شمالی چه بوده است؟


مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی علت کمبود مرغ طی چند وقت اخیر در استان را تشریح کرد.

- عباس پور در گفت و گو با ایسنا، گفت: یکی از علت های مهم گرانی و کمبود گوشت مرغ در استان جوجه ریزی کمتر در واحدهای جوجه ریزی است.

وی افزود: البته مرغداران استان همیشه در بدترین شرایط نیز اقدام به جوجه ریزی به امید اینکه وضعیت در دوره بعدی جوجه ریزی بهتر خواهد شد، می کنند.

عباس پور ادامه داد: از سوی دیگر تامین نهاده های دامی برای مرغداران استان بسیار سخت شده است، بطوریکه مرغداران درخواست لازم برای تهیه مرغ را از شرکت های مربوطه انجام و پول نهاده خریداری شده را نیز پرداخت می کنند اما نهاده ها خیلی دیر و یا حتی برای دور بعد از جوجه ریزی به دست آن ها می رسد که این امر مرغداران را دچار مشکل جدی کرده است.

وی اظهارکرد: همین امر نیز سبب شده تا مرغدار برای خرید نهاده سر از بازار آزاد در بیاورد اما خرید از بازار آزاد نیازمند نقدینگی است ولی مرغداران دیگر نقدینگی لازم برای خرید موارد مورد نیاز خود را ندارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین مرغداران در دوره های جوجه ریزی انجام شده در ابتدای سال به شدت متضرر شدند و همین امر نیز سبب شده تا نتوانند به خوبی امر جوجه ریزی را در واحد های تولیدی خود داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کمبود گوشت مرغ در خراسان شمالی چه بوده است؟

علت کمبود گوشت مرغ در خراسان شمالی چه بوده است؟