مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-15فناوري

بازسازی چهره واقعی شخصیت های باستانی


یک هنرمند کانادایی با استفاده از مجسمه های قدیمی و یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، پرتره هایی واقع گرایانه از امپراطوران رُم باستان خلق کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، احتمالا اسم نرون امپراطور مستبد سده اول میلادی و حاکم رُم طی 14 سال، تاکنون بارها به گوشتان خورده است؛ همان امپراطوری که مسیحیان را اعدام کرد و وقتی رم در آتش می‌سوخت، ویولن نواخت.

اما آیا تا به حال برایتان این سوال ایجاد شده که وی چه شکلی بود؟ دنیل ووشرت (Daniel Voshart) طراح اهل تورنتو در این باره کنجکاو شد و از اولین روزهای قرنطینه خود برای خلق پرتره‌های رنگی و فوتورئالیستی از چهره نرون و 53 امپراطور دیگر از دوره اول امپراطوری رم استفاده کرد.

ووشرت برای این منظور از ابزاری به نام آرت‌بیریدر (Arteeder) کمک گرفت که از یادگیری ماشینی برای خلق عکس‌های مرکب استفاده می‌کند.

استفاده از آرت‌بیریدر برای یک کاربر معمولی کار ساده‌ای‌ست؛ دو عکس را در این نرم‌افزار بارگذاری می‌کند و تصاویر موردنظر آنچنان حرفه‌ای در هم ادغام می‌شوند که نتیجه بیشتر از آن که شبیه به یک عکس مرکب استاندارد باشد مثل بچه‌ای است که از پیوند دو عکس متولد شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی چهره واقعی شخصیت های باستانی

بازسازی چهره واقعی شخصیت های باستانی