مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 02:152020-08-14اقتصادي

ضرورت ایجاد خوشه های صنعتی برای تولید پایدار/آذربایجان غربی قطب تولید عسل کشور


ایجاد خوشه های مختلف صنعتی می تواند در توسعه پایدار موثر واقع شود و با توجه به ظرفیت آذربایجان غربی ، ضرورت دارد در راستای تولید پایدار و افزایش ارزش افزوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، آذربایجان غربی با داشتن مراتع بکر و خوش آب و هوا و تولید سالانه 22 هزار تن عسل خالص و طبیعی، 29 درصد عسل کشور را تولید می کند و 6 هزار نفر در سطح زنبورستان های استان فعالیت دارند.

در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته، حدود یک میلیون و 350 هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان وجود دارد.

برنامه کوچ و جابه جایی کلنی های زنبور عسل از منطقه ای به منطقه دیگر به منظور بهره برداری بهینه از منابع تولید نظیر شهد و گرده، حفظ یا افزایش جمعیت کلنی ها و تولید محصولات از زنبور عسل صورت می گیرد.

در سالهای اخیر روند افزایش زنبورداران و بخصوص زنبورداران با تحصیلات دانشگاهی مرتبط در این زمینه بیش از پیش به چشم می خورد و از طرفی روی آوردن مردم به مصرف محصولات مرغوب و طبیعی، پی بردن آنها به خواص دارویی و سلامت این محصول، مصرف آن را نیز به طور چشمگیری افزایش داده است.

از سوی دیگر تنوع غذایی و تولید فرآورده های عسل سبب شده تقاضا برای تولید این محصول افزایش یابد که این امر نیازمند ارتقای سیستم های بسته بندی، فرآوری و غنی سازی عسل بوده که با برنامه ریزی دق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد خوشه های صنعتی برای تولید پایدار/آذربایجان غربی قطب تولید عسل کشور

ضرورت ایجاد خوشه های صنعتی برای تولید پایدار/آذربایجان غربی قطب تولید عسل کشور