مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 19:152020-08-14بين الملل

جزییات توافق عادی سازی روابط اسراییل و امارات


آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با انتشار یک بیانیه مشترک سه جانبه از عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو خبر داده و جزییات آن را اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در این بیانیه که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی امارات متحده عربی امروز صحبت کرده و برای عادی‌سازی کامل روابط میان اسراییل و امارات به توافق رسیدند.

این بیانیه مدعی است: این پیشرفت دیپلماتیک تاریخی موجب پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه شده و شاهدی بر نگرش و دیپلماسی جسورانه این سه رهبر و شجاعت امارات و اسراییل برای ایجادی مسیری جدید است که پتانسیل عظیمی در منطقه آزاد خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: هیأت‌هایی از اسراییل و امارات در هفته‌های آینده دیدار خواهند کرد تا توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری، گردشگری، پرواز‌های مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، خدمات بهداشتی، فرهنگی، محیط زیست، ایجاد سفارتخانه و سایر حوزه‌های دارای منافع متقابل را امضا کنند.

این بیانیه حاکی است: در نتیجه این پیشرفت دیپلماتیک و به درخواست ترامپ و با حمایت امارات، اسراییل اعلام حاکمیت بر مناطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق عادی سازی روابط اسراییل و امارات

جزییات توافق عادی سازی روابط اسراییل و امارات