مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 04:252020-08-13اقتصادي

بهره برداری از سدهای مازندران 300 هزار تن تولید برنج را افزایش می دهد


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه تکمیل طرح های سدسازی مازندران در رونق تولید موثر است، گفت: اگر به طرح های آب رسانی و سدسازی در استان توجه کنیم ما می توانیم 300 هزار تن تولید برنج را افزایش دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، محمدابراهیم یخکشی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در سالن استانداری مازندران در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حوزه مهار آب های سطحی تنها 10 درصد آب ها ساماندهی شده است.

وی اضافه کرد: 95 درصد از  آب شرب استان با آب های زیرزمینی تامین می شود، چون زیر ساخت های لازم در گذشته ایجاد نشده است در بحث آبرسانی ناچار هستیم که از آب زیرزمینی استفاده کنیم.

مدیرعامل آب منطقه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر طرح های متعددی تعریف کردیم که به شاخص های کشوری برسیم که نیاز به تامین اعتبار ویژه دارد، گفت: در حوزه افزایش شاخص ها تمرکز ویژه ای راجع به ساز و کار اعتبارات داشته باشیم.

وی ادامه داد: سد هراز بسیار متفاوت است، این سد 14 درصد آب ها را مهار می کند، این سد جاده جایگزینی دارد که همزمان شده با چهار بانده کردن هراز و همین موضوع نیاز به اعتبارت ویژه ای دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سدهای مازندران 300 هزار تن تولید برنج را افزایش می دهد

بهره برداری از سدهای مازندران 300 هزار تن تولید برنج را افزایش می دهد