مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 06:552020-08-11اجتماعي

شهاب باران آسمان در سه شب آینده


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از اوج بارش پرسیاووشی در شامگاه سه شنبه و دو شب آینده خبر داد.

- ، مسعود عتیقی روز سه شنبه اظهار داشت: ساعت 17:30 روز چهارشنبه 22 مرداد 1399 (وضعیت نور روز) یکی از زمان های اوج بارش پرساووشی امسال است، با این وجود شامگاه سه شنبه و پنج شنبه نیز اوج این بارش ها را نیز مشاهده کرد.

وی افزود: ماه در وضعیت هلال کاهنده تا حدودی مزاحم مشاهده برخی شهاب های کم نور این بارش است، هر چند که همانگونه که اشاره شد شهاب های بسیار درخشان از ویژگی های این بارش زیبای تابستانی است.

وی ادامه داد: بهترین زمان برای مشاهده شهاب های پرساووشی پس از نیمه شب تا صبح است که تا قبل از طلوع ماه به طور قطع شرایط برای مشاهده شهاب ها مهیاتر خواهد بود؛ هر چند که در این شب ها (بامداد سه شنبه تا پنج شنبه پیش رو) شرایط برای مشاهده شهاب ها بسیار مهیا تر خواهد بود.

این اخترشناس تصریح کرد: در طی این شب ها 40 تا 50 شهاب در ساعت به عنوان ZHR نرخ بارش ساعتی سرسویی برای بارش پرساووشی امسال است، حتی در برخی سال ها، بدون حضور نور ماه در آسمان تا 100 شهاب در آسمان نیز دیده شده است.

عتیقی خاطرنشان کرد که در بین شهاب های این بارش هنوز هم شهاب هایی از بارش قبلی یعنی شهاب های دلتا دلوی مشاهده خواهد شد و تفاوت آنها با یکدیگر تنها در کانون بارش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهاب باران آسمان در سه شب آینده

شهاب باران آسمان در سه شب آینده