مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 09:452020-08-10اقتصادي

کرمانشاه/ از 9000 بهبود یافته کرونا فقط 205 نفر پلاسما اهدا کروند


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با انتقاد از وضعیت اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا، گفت: از حدود 9000 بهبود یافته در استان، فقط 205 نفر اهدای پلاسما داشته‌اند.

پژمان صالحی فرد در نشست خبری امروز (20 مرداد) با بیان اینکه اهدای خون یک نیاز همیشگی و ضروری است، گفت: خون فرآورده ای است که نه می توان آن راخرید، نه در کارخانه تولید کرد و نه از کشور دیگری وارد کرد و تنها راه تامین آن از طریق اهدا کنندگان خون است.

وی افزود: از طرفی خون فرآورده ای است که همه ما در یک مقطع زندگی به آن نیاز پیدا می کنیم و تمام افراد در همه سنین به آن نیاز پیدا خواهند کرد صالحی فرد خاطرنشان کرد: فرآورده های خونی قابلیت ذخیره سازی طولانی مدت ندارند و برای همین اهدای خون باید بصورت مستمر صورت گیرد و همین امر می طلبد که مردم اهتمام ویژه ای نسبت به اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران جزو سرآمدهای انتقال خون در جهان است گفت: وضعیت اهدای خون در کشورهای توسعه یافته به ازای هر هزار نفر جمعیت 33 مورد است و در کشورهایی با شاخص های مشابه ایران به ازای هر هزار نفر، 13 مورد اهدای خون وجود دارد و این درحالی است که در ایران این تعداد 26 مورد به ازای هر هزار نفر جمعیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه/ از 9000 بهبود یافته کرونا فقط 205 نفر پلاسما اهدا کروند

کرمانشاه/ از 9000 بهبود یافته کرونا فقط 205 نفر پلاسما اهدا کروند