مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 02:452020-08-09سياسي

فضائل اخلاقی و سیره موسی بن جعفر(ع) در قالب کتاب


امام موسی کاظم(ع) علی رغم وجود موانع بسیار، در جهت حفظ و تقویت تعالیم و مجاهدت های پدر گرامی خود پایداری و فداکاری های بسیاری کرده اند.

ایشان به دلیل کثرت زهد و عبادت به لقب «عبدالصالح» و به جهت علم، - ایسنا/خراسان رضوی امام موسی کاظم(ع) علی رغم وجود موانع بسیار، در جهت حفظ و تقویت تعالیم و مجاهدت های پدر گرامی خود پایداری و فداکاری های بسیاری کرده اند.

ایشان به دلیل کثرت زهد و عبادت به لقب عبدالصالح و به جهت علم، فرو بردن خشم و صبوری بر مشقات و آلام زمانه به کاظم مشهور شده بودند.

امام کاظم (ع) در علم، تواضع، مکارم اخلاقی، کثرت صدقات، سخاوت و بخشندگی زبانزد مردم بوده اند؛ به طوری که بداندیشان را با عفو و احسان بی کران خود تربیت می کردند.

کتاب های بسیاری در خصوص ویژگی های شخصیتی و اخلاقی ایشان و شرایط سیاسی و اجتماعی زمان زندگی امام نوشته شده است که درادامه به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام کاظم(ع) محمدرضا انصاری این کتاب کوتاه را در قالبی مستند نوشته است و در آن چگونگی دستگیری امام موسی کاظم(ع) و انتقال ایشان به زندان های بصره، بغداد و اتفاقات به وجودآمده تا زمان شهادت امام در زندان و به دستور هارون الرشید را بررسی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضائل اخلاقی و سیره موسی بن جعفر(ع) در قالب کتاب

فضائل اخلاقی و سیره موسی بن جعفر(ع) در قالب کتاب