مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 10:102020-08-09اجتماعي

سهل انگاری و مرگ دسته جمعی دوباره ماهی ها


با ورود پساب صنعتی یک کارخانه صنعتی در شهرک صنعتی بشل شهرستان سوادکوه شمالی به رودخانه، بیش از 24 هزار قطعه ماهی تلف شدند.

- ، صبح روز جمعه 17 مرداد ویدئویی از ورود پساب یکی از واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی بشل به یک رودخانه منتشر شد که نشان می داد بخش زیادی از یک رودخانه واقع در جنگل های منطقه که در نهایت به رود تلار وصل می شود تغییر رنگ داده و ماهی های زیادی نیز در اطراف رود و روی آب تلف شده اند.

در این ویدئو که 15 مرداد ضبط شده، عنوان می شود پساب صنعتی یکی از شرکت ها در رودخانه رها شده و این اتفاق را رقم زده است.

پس از انتشار این ویدئو مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن تأیید خبر رخ دادن این اتفاق اعلام کرد که اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارد شده به محیط زیست آغاز شده و پرونده ای هم برای پیگیری قضایی این واقعه مخرب محیط زیستی تشکیل شده است.

عباسعلی ابراهیمی کارنامی به این موضوع هم اشاره کرد که این اتفاق یک بار دیگر نیز به دلیل سهل انگاری متولیان همین کارخانه رخ داده و قانون نیز مالک شرکت را به پرداخت جریمه محکوم کرده بود.

گستردگی آلودگی پس از وقوع این حادثه بلافاصله نیروهای حفاظت محیط زیست برای پیشگیری از افزایش آسیب ها و جلوگیری از ورود آلودگی ها، در منطقه حاضر شدند و شرکت نیز مکلف شد با توجه به دِبی کم آب رودخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهل انگاری و مرگ دسته جمعی دوباره ماهی ها

سهل انگاری و مرگ دسته جمعی دوباره ماهی ها