مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 05:052020-08-08سياسي

گذشت از قصاص؛ پایان پرونده قتل پس از 7 سال در دهدشت


اختلاف هفت ساله دو طایفه دهدشتی در دهه ولایت و امامت با صلح و سازش به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، با تلاش و میانجیگری مسؤولان استانی و شهرستان، ائمه جمعه، نماینده سابق مردم کهگیلویه در مجلس و معتمدین محلی و ریش سفیدان اختلاف هفت ساله دو طایفه بزرگ در دهدشت به صلح و سازش منجر شد.

13 شهریور 1392 بود که درمنطقه سردسیری دیلگون نوجوان 11 ساله به نام  صادق عزیزی فرزند طهمورث از طایفه بابکان در درگیری طائفه ای میان بابکانی و اولاد میرزاعلی کشته شد.

و حالا با گذشت هفت سال درگیری و اختلاف این دو طایفه اولیای دم به رسم ادب و گذشت بنا به درخواست مسوولان و ریش سفیدان  استانی، لشکری و کشوری جهت رضای خداوند امر خداپسندانه  عفو و گذشت را مورد تقبل قرار داده و در دهه ولایت و امامت پرونده قتل مختومه شد.

آیت الله سیدنصیر حسینی در این آیین ضمن تشکر از اقدام شایسته خانواده عزیزی و همه کسانی که در آشتی و صلح نقش ایفا نمودند قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید عصبیت ها و عصبانیت ها را کاهش دهیم و این ناشی از آن است که تربیت های خوبی در جامعه شکل نمی گیرد.

وی اضافه کرد: امروز خانواده عزیزی انسانی را زنده کردند با این که می توانستند قصاص کنند اما خدا می فرماید اگر عفو کنید بهتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذشت از قصاص؛ پایان پرونده قتل پس از 7 سال در دهدشت

گذشت از قصاص؛ پایان پرونده قتل پس از 7 سال در دهدشت