مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 17:502020-08-07پزشكي

احتمال شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه دامی در خراسان رضوی


سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به فصل گرما و فعالیت پشه ها و بندپایان (که ناقل بیماری تب سه روزه است) احتمال وقوع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر محمد صفا اظهار کرد: مناسب ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارات اقتصادی ناشی از بروز این بیماری را، تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری است.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: سازمان دامپزشکی کشور اقدام به واردات واکسن برعلیه این بیماری کرده که در صورت نیاز می توان از آن در پیشگیری از بیماری استفاده کرد.

وی بابیان این که این بیماری ویروسی به درمان به خوبی پاسخ می دهد به دامداران توصیه کرد که در صورت مشاهده علائمی همچون کاهش تولید شیر و وزن دام همراه با تب ناگهانی ، لنگش ، عدم تعادل در راه رفتن ، بی اشتهایی ، ریزش اشک ، ترشحات بزاق و بینی، درد و خشکی مفاصل و سفتی شدید عضلات به کلینیک های دامپزشکی مراجعه تا پروتکل درمانی مناسب تجویز شود.

صفا، سم پاشی اماکن دامی برعلیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت پشه ها و بندپایان به عنوان ناقلین اصلی این بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه دامی در خراسان رضوی

احتمال شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه دامی در خراسان رضوی