مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 17:202020-08-07سياسي

کرونا و توسعه یافتگی، آثار و پیامدها


19 بزرگ ترین بحران اقتصادی دوران صلح یک قرن گذشته است و در مجموع هیچ منطقه ای در نظام بین الملل از پیامدهای منفی آن بر اقتصاد کشورها مصون نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مقاله ای به قلم محمود سریع القلم که در وبسایت او به عنوان کرونا و توسعه یافتگی، اثرات و پیامدها منتشر شده، آمده است: این مقاله در دو بخش به بررسی موضوع می پردازد: 1- وضعیت موضوع توسعه یافتگی و جوانب سیاسی و ژئوپولیتیکی آن قبل از ظهور پاندمی کووید-19 2- بررسی روندهای محتمل بر امر توسعه یافتگی طی سال های 2021-2020 موضوع توسعه یافتگی ارتباط نزدیکی با مبحث جهانی شدن دارد؛ به طوری که حتی قبل از فراگیرشدن کرونا، جهانی شدن به لحاظ نظری و از حیث عملی با چالش هایی روبه رو شده بود.

بی ثباتی اقتصادی ناشی از جهانی شدن باعث شد تا دولت های راست گرا در اروپا ظهور کنند و دولت های اقتدارگرا در آمریکای مرکزی، دنیای عرب و آسیا تثبیت شوند.

شاید بتوان وضعیت توسعه در نظام بین الملل قبل از کرونا را با توجه به کانونی بودن مفهوم جهانی شدن در روندهای زیر خلاصه کرد: 1- جنگ سرد اقتصادی میان آمریکا و چین 2- ظهور قدرتمند مالی و اقتصادی چین در نظام جهانی 3- ظهور تدریجی اقتصادی هند 4- کاهش سطح چندجانبه گرایی در روابط بین الملل 5- حادتر شدن شاخه های مختلف موضوع محیط زیست 6- کلیدی تر شدن فناوری اطلاعات (IT)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و توسعه یافتگی، آثار و پیامدها

کرونا و توسعه یافتگی، آثار و پیامدها